Informacja o terminie składania wniosków na okres zasiłkowy 2023/2024
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kąkolewnicy informuje, że od dnia 1 sierpnia 2023r. rozpocznie przyjmowanie wniosków, na nowy okres zasiłkowy, o ustalenie prawa do:
- Świadczeń Rodzinnych;
- Funduszu Alimentacyjnego
Wnioski można składać:
- osobiście w punkcie obsługi „Storczyk” od poniedziałku do piątku w godzinach pracy GOPS Kąkolewnica, tj. 7:30-15:30 ( druki wniosków do pobrania w ośrodku )
- poprzez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia ( już od 1 lipca 2023r. )
- lub za pośrednictwem poczty.
Okresy świadczeniowe
W sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych okres zasiłkowy 2023/2024 trwa od 1 listopada 2023r. do 31 października 2024r.
W przypadku świadczeń z funduszu alimentacyjnego prawo do tej formy wsparcia jest ustalane na okres od 1 października 2023r. do 30 września 2024r.
Terminy wypłaty świadczeń
Jeśli wnioskodawca złoży kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek o świadczenie rodzinne i fundusz alimentacyjny na kolejny okres zasiłkowy w terminie do 31 sierpnia, przyznanie i wypłata świadczenia za październik nastąpi do 31 października, a świadczenia rodzinnego do 30 listopada 2023r.
Złożenie wniosku we wrześniu spowoduje, że ustalenie prawa funduszu alimentacyjnego i jego wypłata za październik i listopad nastąpi nie później niż do 30 listopada, świadczenia rodzinnego do 31 grudnia danego roku.
W przypadku gdy wniosek zostanie złożony w październiku, przyznanie i wypłata świadczeń za październik, listopad i grudzień nastąpi nie później niż do 31 grudnia.
Jeśli wniosek zostanie złożony w listopadzie, ustalenie prawa do świadczenia oraz wypłata świadczeń przysługujących od miesiąca złożenia wniosku, następuje do dnia 31 stycznia następnego roku.
Gdy wniosek zostanie złożony w okresie od 1 grudnia - do 31 stycznia, ustalenie prawa do świadczeń oraz ich wypłata przysługuje od miesiąca złożenia wniosku i następuje do ostatniego dnia lutego 2024r.
UWAGA!!!
Wniosek o ustalenie prawa do Świadczeń Rodzinnych oraz Funduszu Alimentacyjnego należy złożyć w organie właściwym ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy.
W przypadku złożenia nieprawidłowo wypełnionego wniosku podmiot realizujący świadczenia wzywa pisemnie osobę ubiegającą się o świadczenia do poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Gdy osoba złoży wniosek bez wymaganych dokumentów, podmiot realizujący świadczenia przyjmuje wniosek i wyznacza termin nie krótszy niż 14 dni i nie dłuższy niż 30 dni na uzupełnienie brakujących dokumentów.
Niezastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
Zwracamy uwagę na zgłaszanie istotnych zmian związanych z uzyskaniem lub utratą dochodu, celem uniknięcia naliczenia zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.
Dokumentami potwierdzającymi uzyskanie dochodu są m.in.: umowa pracę/zlecenie/dzieło, dokument potwierdzający zarejestrowanie pozarolniczej działalności gospodarczej, dokument potwierdzający uzyskanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych, decyzja o przyznaniu renty/emerytury, zaświadczenie pracodawcy potwierdzające zakończenie urlopu wychowawczego, dokument potwierdzający uzyskanie prawa do świadczenia rodzicielskiego lub odpowiednie oświadczenie strony.
Dokumentami potwierdzającymi utratę dochodu są m.in.: świadectwo pracy, dokument potwierdzający wyrejestrowanie pozarolniczej działalności gospodarczej, dokument potwierdzający utratę prawa do zasiłku dla bezrobotnych, zaświadczenie pracodawcy o uzyskaniu prawa do urlopu wychowawczego lub odpowiednie oświadczenie strony.